تحقیقات مایکروسافت بر روی واقعیت مجازی چند نفره

mixed_reality_2x519

واقعیت افزوده، مجازی یا ترکیب‌یافته که در واقع نمایه‌ای از تصاویر مجازی را در دید دنیای واقعی به نمایش می‌گذارد تجربه‌ای جالب و شگفت‌انگیز بوده اما این تجربه با حضور دوستان و یا آشنایان شما می‌تواند بیش از پیش کامل شود.

بر اساس جدیدترین خبرهای منتشر شده، محققان در آزمایشگاه Jaron Lanier مایکروسافت در حال کار بر روی واقعیت بهبودیافته چندنفره هستندکه نتایج آن می‌تواند به تغییر کلی ساختار این تکنولوژی و نحوه استفاده از آن منجر شود. لازم به ذکر است که این فعالیت به‌طور مستقل از تکنولوژی HoloLens در حال انجام بوده و هیچ تاثیری بر توسعه و عرضه محصول یادشده نخواهد داشت.

اگرچه همچنان با مشاهده عملی این قابلیت در دنیای تکنولوژی فاصله زیادی داریم اما علاوه بر کاربرد در بازی‌های رایانه‌ای، امکان استفاده از این قابلیت در مکالمات، تبادل اطلاعات و مواردی اینچنینی نیز وجود دارد.

این پروژه که عنوان آن Comradre است در قالب ویدئوی تولید شده نشان از محصولی دارد که در آن بیش از یک نفر در تعامل با اشیای مجازی یا پدیده‌ها قرارگرفته‌ است. نسخه اولیه این قابلیت توسط کارآموزان توسعه داده شده و در آن از گوشی های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و قابلیت رهگیری حرکت سر شخص و انعکاس نتیجه با استفاده از سنسورهای ویژه بهره گرفته شده است.

mixed_reality_x

در این ویدئو تعدادی از برنامه‌های آزمایشی توسعه‌داده شده برای این پلتفرم نیز به چشم می‌آیند. طرح‌هایی مانند بازی کردن کودکان در دنیای واقعیت ترکیب‌یافته از جمله تجربه‌های صورت‌گرفته در قالب این پروژه است. به‌تصویر کشیدن فرمول‌های ریاضی، نمایش امواج صوتی به صورت بصری و اجرای آلات موسیقی در دنیای مجازی از جمله مثال‌های دیگر بهره‌گیری از این قابلیت است. این در حالی است که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که تجربه‌هایی متفاوت را پیش روی کاربران قرار می‌دهند  به موضوعات تحقیقاتی و توسعه‌ای برای شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، گوگل و سونی تبدیل شده‌اند. این در حالی است که شرکت‌های دیگر مانند Magic Leap نیز چیزی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار به‌منظور توسعه این تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مایکروسافت نیز در رویداد ویژه ویندوز ۱۰ در هفته گذشته، پیش‌نمایشی از تجربه بازی در قالب هولو لنز را بر اساس آنچه Project X-Ray نامیده می‌شد به نمایش گذاشت که در آن کاربر می‌توانست با استفاده از یک تجهیز جانبی به روبات‌های حاضر در بازی شلیک کند.  آن‌طور که عنوان شده در حال حاضر مشکل اساسی در ایجاد تجربه مجازی چندنفره، رهگیری فعالیت‌ها و جابجایی‌های طرف مقابل به‌طور دقیق و ویژه است.

دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شده اند *